Opium Lotus (26):’Ik wil kansen creëren voor mensen. Er zijn genoeg mensen die dagelijks stroggelen.’

Opium Lotus A.K.A (of terwijl) Stackz in a Flesh is de geboren en getogen 26-jarige rapper uit Rotterdam West. Het gaat de 26-jarige rapper voor de wind. Zijn mixtape: ‘Stem van de straat EP2’ is een aantal maanden geleden uitgekomen. Opium (26): ‘Mijn teksten gaan over mijn eigen leven. Ik ben geen duimenzuiger zoals de meeste rappers in Rotterdam die doen alsof ze de dikste auto’s hebben, de mooiste vrouwen en het meeste geld.’
Het leven van Opium was niet altijd even makkelijk. Zo groeide hij op bij zijn oma. Opium (26):’Mijn jeugd was niet altijd even makkelijk voor mij. Maar ach, het leven is een bitch en ik heb geleerd haar te waarderen.’
Opium hoorde altijd in de portieken van zijn oma jongens ‘freestylen’. Opium (26): ‘Freestylen is een kunst. De flow die sommige jongens op een track kunnen overbrengen is prachtig.’
De rapper was naar eigen zeggen ook niet altijd een lieverdje. Opium (26):’Mensen maken domme fouten. Fouten zijn er om van te leren. Bovendien ben ik een beter mens geworden door mijn eigen fouten, al zeg ik het zelf.’

Op een dag zette Opium de televisie aan en zag hij de jongens uit zijn oma’s portiek (die daar altijd freestylden) op de televisie zender ‘De Box’. Opium (26):’ Dit inspireerde mij. Het liet me inzien dat je alles in het leven kunt bereiken als je het maar wilt. The sky is the limit.’
Na de jongens op de televisie zender ‘De Box’ te hebben gezien is hij begonnen met het schrijven van zijn eigen teksten. Hij begon met het plaatsen van filmpjes op Youtube.

Na Opium zijn eerste echte hit verscheen hij op het Urban Kanaal 101 Barz. Sinds dien is Opium niet meer uit de Rotterdamse rap game weg te denken.
Opium zit alles behalve stil. Hij is bezig met een nieuwe mixtape. Ook heeft Opium de handen ineen geslagen met de Rotterdamse kleding ontwerper RJ. Opium (26):’RJ is een toffe gast. Zo nu en dan doe ik een modellenpose (fotoshoot) voor hem in zijn kleding zodat hij zijn kleding kan promoten.’

Nieuwschierig geworden naar Opium Lotus? Check dan zijn Youtube Channel: Opium Lotus.

Leave a comment